torstai 16. toukokuuta 2013

99 days

Bonjouuur ja bienvenue!

En tiedä ollenkaan miten tälläset blogit pitäis alottaa, mutta nooo ei kai sillä niin oo väliä :).

Olen 16v ja Tampereelta, lähdössä ens elokuussa Ranskaan vaihtoon, tarkemmin 23.8. ! Lähden Rotary Youth Exchangen kautta kaakkois-Ranskaan, lähelle Lyonia kaupunkiin nimeltä Aix-les-Bains. Ihan alppien vieressä oleva suht pieni kylpyläkaupunki järven rannalla, oon jotain kuvia googlesta kattellu ja näyttää ihan mahtavalta :) Eka perhe on jo tiedossa, siellä odottelee 13v pikkusisko ja äiti. Perheeseen kuuluu kanssa 16v poika, mutta se lähtee Indonesiaan vaihtoon, eli ei olla samaan aikaan paikalla. Muista perheistä ei oo kuulunu vielä mitään (jos menee rotareiden kautta niin on siis kolme perhettä suunnilleen vaihtovuodessa), mutta tietoja odotellessa.... :)

Tän blogin tarkotus on olla vaihtariblogi mun ens vuodesta ja se pääsee kunnolla vauhtiin elokuussa, mut aattelin tehä tän jo hyvissä ajoin niin voi päivitellä odotusfiiliksiä ! (ja kaikilla muillakin tuntuu olevan jo :D)

99 days lähtöön!!

Bisous,

Kaisa


2 kommenttia:

  1. Et vielä kai oo lähteny reissuun, mut mua kiinnostaa, että osaatko puhua yhtään ranskaa etukäteen vai opetteletko kaiken vasta siellä? :)
    Oon ehkä itsekin lähdössä ranskaan (ihan muuten vaan, en vaihtarivuodelle) ja kiinnostaisi tietää, onko siellä edes mahdollista pärjätä ilman kielitaitoa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! en oo viä lähteny, lentokone starttaa 23. elokuuta :) oon ite lukenu ranskaa neljänneltä luokalta asti, eli 6 vuotta, eli pohjaa löytyy jo mut ei mun ranska silti viä yhtään sujuvaa oo enkä osais mitään keskustella. mut esim just nyt tänä syksynä on vaihtariks lähössä sellasiakin jotka ei oo opiskellu yhtää ranskaa. eli kyllä sitä oppii ihan samalla lailla kun mitä tahansa kieltä jos sitä vaan uskaltaa käyttää! :)

      Poista