lauantai 31. elokuuta 2013

"Le sport - j'aime bien!"

Nyt on tullut täyteen kaksi tosi urheilupitoista päivää! Eilen oltiin hostäidin vapaapäivän kunniaksi vaeltamassa järven toisella puolella Bourdeaussa. Äidin ja Cécén lisäksi retkiseuraan kuului Cécén paras ystävä Constance.

Jos oon oikein ymmärtänyt, niin täällä on tosi paljon vaellusmahdollisuuksia. "Oikeat vaellusreitit" on korkeammalla vuorilla, tää missä me oltiin oli lyhyempi ja ei niin kaukana, mutta mun mielestä ainakin tosi kiva. Plussana se, ettei tuolla ollut melkein ollenkaan muita ihmisiä.

Käveltiin ensin joku vähän päälle kaks tuntia vaellusapolkua, sitten pysähdyttiin ja syötiin eväät. Lounastauon jälkeen käännyttiin takaisin ja tallustettiin sama matka toiseen suuntaan. Maisemat oli älyttömän kauniit! Sen takia tungin tähänkin mahdollisimman paljon kuvia, haha.

Ei siitä reissusta sitten muuta, aika meni yllättävän nopeesti ja illalla nukutti hyvin, menin jo ennen kymmentä iltapesulle :D

pakollinen ah niin ehana vaeltajakuva

En tiiä huomaako sitä tästä kuvasta mut jotkut kohdat oli tosi jyrkkiä! eikä siellä ollu mitään aitoja tai verkkoja, mut ei kai sinne paljo ihmisiä tipahtele

les filleeees

Tänään oltiin sitten taas tällä puolella järveä. Tai itseasiassa järvessä. Lähdettiin Cécén kanssa pyöräileen järvelle kahden aikaan, tarkoituksena oli päästä purjehtimaan. Mun hostperhe on jotenki Lac du Bourgetin sisäpiiriä, äiti on töissä purjehdusklubilla ja koko perhe viettää paljon aikaa siellä auttelemassa ja pyörimässä. Koska kaikki tuntee kaikki, saan kokeilla vesiurheilulajeja ilmaiseksi Cécén opastuksella. Tää on tosi hyvä sattuma mulle, koska en oo ikinä harrastanu minkäänlaista vesiurheilua mut oon aina halunnu!

Oltiin jo toissa päivänä, en muista mikä sen nimi on, mutta silleen että seistään surffilaudalta näyttävän laudan päällä ja melotaan melalla keskelle järveä ja sit siitä voi hyppiä uimaan. Se oli tosi kivaa, mut siitä ei valitettavasti oo kuvia. Tämä kyseinen vesiaktiviteetti oli näköjään vaikeustasoa 1, tänään mentiin tasolle kaksi, windsurfingiin.

Se oli sitten oikeesti tosi paljon hankalampaa! Aluks en meinannut saada purjetta ylös, sitten kun sain niin meinasin heti kaatua toiseen suuntaan. No pääsin mä sillä jonkun matkaa pystyssä eteenpäin, mutta kääntyminen oli yli mun käsityskapasiteetin. Nähtävästi taso 1 on mulle tarpeeksi... Yritin monta kertaa ja tulin yhtä monta kertaa komeesti alas laudalta. Käänsin laudan sitten tyynesti vedessä ja kiipesin takaisin. Vaikka se oli vaikeeta niin se oli kans tosi hauskaa!

True story.

Lainelautailun (eiks se oo windsurfing suomeks?) jälkeen pyöräiltiin toiseen paikkaan missä CC harrastaa wakeboardingia. Pääsin veneen kyytiin kuvaajaks, kun Cécé meni ja lopulta vieläpä itsekin suksien päälle. Voin ylpeänä kertoa että vesihiihto sujui paremmin kun windsurf :D.

CC

ensikertalainen vauhdissa
Illalla lähdettiin vielä syömään ravintolaan, joka sijaitsi järven rannalla. Näkymät oli kauniit ja ruoka hyvää, ihana lopetus päivälle! :)