keskiviikko 11. syyskuuta 2013

Contente, mais fatiguée




Syyskuun toinen viikko ja syksy on saapunut jäädäkseen tännekkin. Koulua on takana viikon verran, arki rullaa ja mä kierin mukana! 

Säät muuttu parissä päivässä keskikesästä keskisyksyyn. Viiden päivän sisällä lämpötilat tippui kymmenen astetta. Vielä viime viikolla oli ihan rantakelit, joka päivä yli 30 astetta, sen jälkeen  viikonloppuna säät vähän huononi ja koko sunnuntain satoi. Tää viikko onkin sit ollut tosi viileä. 

Keskipäivällä, jos aurinko paistaa, on ihan lämmin ja noin 25 astetta, mutta joka aamu kun kävelen junalle klo 7.15 tuntuu siltä kun ois hypänny keskelle joulukuuta. En osannu ollenkaan varautua tälläseen muutokseen ja oon tehny joka päivä jollain tavalla vääriä vaatevalintoja. 

Maanantaina otin kouluun sadetakin koska luulin että sillon satais edellispäivän tavoin. No eipä satanutkaan, keskipäivällä oli itseasiassa ihan mukavan lämmintä ja raahasin takkia koko päivän kädessäni, koulussa kun ei ole naulakoita eikä takki mahtunut laukkuun. Tiistaina en ottanut takkia ollenkaan, ajattelin että hieman normaalipaitaa paksumpi farkkupaita on sopiva, päivällä ilma lämpenee.  Lopputulos: aurinko ei paistanut sittenkään, olin jäässä koko päivän ja junalta kotiin kävellessäni taivaalta ryöppysi iloisesti vettä. :D Tänä aamuna päätin olla kärsimättä kylmyydestä ja nappasin jalkaan uggit. Se oli hyvä idea aamulla kävellessäni kouluun, kun lämmintä oli vain 10 astetta, päivällä taasen paistoi aurinko ja tuntui vähän tuhdilta valinnalta. 



Pienistä asumokista huolimatta elämä hymyilee ja koulussa on tosi kivaa. Oon saanu paljon kavereita, paljon enemmän kun odotin, hehe:) varsinkin sellasia moikkaustuttuja on mukavan paljon. "Parempia kavereita" mulla on sellanen 5-6 :)

Ranska sujuu koko ajan paljon paremmin, mutta ei silti hyvin :D Mun lukkarin on aika idiootti, koitan mennä pyytään jos saisin vaihettua joitain tunteja. Mun päivät on keskimäärin 3-4h, mun mielestä aika vähän, ja tunnit on joinain päivinä ihan ääliöihin aikoihin. Esim. tiistai: 8-9 ranskaa, 15-16 englantia ja 17-18 espanjaa. Mulla on siis keskipäivällä 6h hypäri, ainakin saan syödä rauhassa, haha. Eilen oli vaan kahen tunnin päivä koska meidän espanjantunnit on peruutettu tältä viikolta koska kurssilla ei oo vielä opettajaa. Kuinka ranskalaista :D

tässä mun lukkari, oon kaikilla tunneilla jotka EI oo yliviivattuja. toi on tosi epäselvä, pahoittelut siitä, mut ehkä siitä saa jotain selvää!

Joka päivä oon jo yheksän aikoihin ihan kuitti ja meen joka ilta kymmenen aikoihin nukkuun. oon onnellinen mutta väsynyt. Joten niimpä taas nytkin, kauniita unia vaan kaikille!

ps alussa vähän ranskalaista musiikkia, kannattaa kuunella!

2 kommenttia:

  1. Joo sama täällä noitte vaatteide kanssa, ihan sula mahdottomuus tää näitte ilmasto :D

    VastaaPoista