tiistai 17. syyskuuta 2013

Home is where your heart is

Viime viikonloppuna mun hostäiti lähti hostsikon kanssa wakeboardingin Ranskan mestaruuksiin Nantesiin. Ite en lähteny messiin vaan vietin viikonvaihteen hostperheen serkkujen luona Chambéryssa. Mulla ei ollu mitään tätä vastaan, koska tunsin perheen jo entuudestaan ja tiesin että ne on tosi mukavia ja niillä on hieno talo :D

Kotimatka perjantaina koulun jälkeen oli paljon normaalia nopeempi, koska viikonlopun majapaikkani sijaitsi vaan kymmenen minuutin kävelyn päässä koululta. Serkkujen isä Patrick tuli vielä vastaan niin ei tarvinnu kantaa laukkujakaan.

Illemmalla lähettiin perheen äidin Nathalien kanssa pelaan tennistä. Olin paljon huonompi kun muistin, mutta mitäs pienistä ! Urheilun jälkeen hankittiin kaikki kalorit (ja vähän enemmän) takasin tilaamalla pitsat. Perheessä on kaks poikaa, Martin ja Timothé, mutta Tim ei ollut perjantaina paikalla koska opiskelee Lyonissa ja tuli vasta seuraavana päivänä viikonloppuvisiitille.

Lauantaiaamulla pyöräiltiin aamiaisen jälkeen Patrickin ja Martinin kanssa Chambéryn keskustaan markkinoille/torille/tms. Siellä tuoksu järkyttävän hyvälle, arvaatkaa tuliko nälkä... !




Illalla ohjelmassa oli keilausta, jee ! Mentiin koko porukalla, miinus Tim, joka jäi kotiin opiskeleen. Keilauskierroksen jälkeen otettiin vielä erä biljardia (tytöt vastaan pojat) ja ilmakiekkoa.



huonolaatunen kuva keilaustaidonnäytteistä
:D

Sunnuntaina käytiin aamulla Château de Montrottierissa, Annecyn lähellä sijaitsevassa linnassa.
Iltapäivällä kipaisin kylään kolmannen hostperheen luo, mistä tunsin jo perheen tytön Camillen ja mun luokalla olevan taiwanilaisen vaihtarin Sylvien.



Sylvie, minä, Camille ja kolumbialainen vaihtari Ana
Sunnuntai-ilta vietettiin rennoissa tunnelmissa pelaillen ja katsellen Taru sormusten herrasta osa 1. Ja tietysti syöden ! Les crêpes, je vous aime.





Tiistaina pakkasin kimpsut ja kampsut ja tallustin juna-asemalle koulun jälkeen. Vaikka viikonloppu oli tosi hauska, oli ihanaa palata kotiin! Olin yllättynyt kun tajusin poteneeni koti-ikävää, en Suomeen vaan hostperheen kotiin. Oon onnellinen, että oon kotioutunu tänne näin hyvin ja tää paikka on jo nyt mulle toinen koti. Mun hostperhe on niin ihana, ja just sopiva mulle! Vaikka mun seuraavat hostit onkin tosi kivoja, en haluis perjaatteessa vaihtaa ollenkaan perhettä. Haluisin olla täällä ainakin joulun yli, katotaan saanko järjestettyä silleen :)

Kotiinpaluun teki vielä paremmaksi se, että mun sängylle oli saapunut kaksi pakettia, toinen hostäidiltä ja toinen äidiltä Suomesta. Hostäiti oli tuonu mulle tuliaisiks Nantesista keksejä ja karamellitahnaa (joka on maailman parasta, parempaa kun nutella, uskokaa tai älkää). Suomen äidin paketti oli isompi ja täynnä suomi-tuliaisia, paljonpaljon suklaata, ruisleipää, lahjoja hosteille, salmiakkia ja pari vaatetta! kiitos äidit 

Kotiinpaluu oli 95% täydellinen. Ei 100%, kiitos meiän roskiksen, joka on tullut hulluksi. Meillä on keittiössä automaattiroskis, sellanen jonka kansi aukee kun sen edessä huitasee kättä. Ennen se on ollu ihan kiltisti, mutta nyt sillä on jotain henkisiä ongelmia ja se aukee ja menee kiinni itsestään KOKO AJAN ! Kuulostaa hahah hassulta, ja onhan se aluks joo, mutta puolen tunnin kuuntelun jälkeen se on raivostuttavaa. No eiköhän se kohta tosta rauhotu, nyt oon teljenny mahdollisimman monta ovee meidän välistä niin en kuule sitä enää niin hyvin...

Roskisongelmista huolimatta takana on mahtava week-end, ens vklp on vaihtarileiri, can't wait !







1 kommentti:

  1. Hahaha ihana roskis :''D ja voi sä näytät niin ranskalaiselta huiveine kaikkineen. Ihana paketti (mun tekee iha himona mieli panttereita...) ja kiva kuulla että sullakin menee kaikki hyvin!

    VastaaPoista