torstai 26. syyskuuta 2013

St Jorioz

Viime viikonloppuna sain vihdoin viimein tavata kaikki meiän districtin 1780 rotarivaihtarit! Niille joille D1780 ei sano paljon mitään, niin se on Ranskan Rhône-Alpesin alue. Jos ei vieläkään sano mitään niin kattokaa googlesta :)

Anyways, lauantaiaamuna klo 8 lähettiin mun klubin toisen vaihtarin, perulaisen Alexandran ja meiän vaihtoasiamiehen kanssa ajeleen kohti Annecya. Majoitus oli järjestetty St Joriozin leirikeskukseen, tai en tiiä oliko se leirikeskus, mutta sen tapanen paikka, joka sijaitsee ihan Annecyn vieressä :)

Me oltiin jo kymmenen aikaan perillä vaikka ohjelma oli merkitty alkavaks vasta neljän aikaan, koska rotareilla oli kokous sitä ennen. Mulle ja Alexandralle oltu saatu muuta kyytiä niin hengailtiin siinä sitten aamupäivä ja lounastettiin rotariherrojen kanssa ennen kun muut meidän alueen vaihtarit saapu paikalle.

Alexandraa !
En tiiä yhtään miten kuvailisin tota viikonloppua, koska se oli vaan yksinkertasesti paras. Tapasin ihan älyttömästi maailman ihanimipia ihmisiä, jo parin tunnin jälkeen oltiin ihan kun parhaita kavreita vuosien takaa, kaikki. Sitä on hankala selittää jos sitä ei ite koe, mutta koitan selittää parhaani mukaan miten viikonloppu kulki.

Lauantaina meillä oli infotilaisuus, sitten ruoka (ranskalaiseen tyyliin herkullista ja PALJON) ja illalla meillä oli pippalot isossa teltassa. Kiitos suurelle määrälle meksikolaisia ja brasilialaisia vaihtareita, se oli ihan oikeesti fiesta ja mäkin tanssin varmaan kolme tuntia putkeen ihan hulluna :D mut se oli huippukivaa! Puolenyön jälkeen meiän ajettiin teltasta pois ja tarkotus ois kai ollu mennä nukkuun, mutta hengailtiin Joaon, Marinan(Brasilia), Genellen, Lexin(Kanada), Ebonyn(Australia), Baptisten, Lucasin(ranskalaisia ex-vaihtareita) ja Amelian(USA) aamuneljään asti Genellen ja Marinan huoneessa. Unta saatiin yön aikana mukavat kolme tuntia, koska seuraavana aamuna aamupala oli jo puoli 8.

Sunnuntaina, hyvin nukutun yön jälkeen, syötiin aamupala, pakattiin laukut, luovutettiin huoneet, otettiin lounas mukaan kertakäyttöastioihin ja lähettiin bussilla vuoren huipulle. Ohjelmassa luki, että meillä ois pitänyt olla vaellusta tai jonkin sortin patikoimista siellä, mutta naaaaah mitä turhia. Syötiin lounas huipulla ja lähettiin bussilla Annecyyn. Siellä tehtiin ihan pikku tour kaupungissa jalan ja sen jälkeen isompi tour laivalla ympäri Annecyn kaunista järveä. Ilma oli lämmin, seura mitä mukavinta ja maisemat kauniita = perfecto. Liian pian risteilyn jälkeen piti jo sanoa heipat ja lähteä takasin kotia kohti :(
Megan USA, minä, Genelle Kanada, Karl Taiwan, Joao Brasilia, Amelia USA & Philip Australia

Alexandre Etelä-Korea, Marina Brassit, mä & Megan USA
1. Philip, Ebony, minä & Joao 2. mä ja Unnati Intiasta 3. Fernanda Brasseista ! 4. Joao and meitsi

1. Genelle & Marina ♥ 2. Peru, Finland, Taiwan, Venezuela & Taiwan 3. Genelle my love 4. favorite girls! can, aus, can

1. partykuva, uutena oikeella alakulmassa mun tuleva hostsisko Camille 2. minä jossain klo 3 ja 4 välillä aamuyöllä 3.  ei lisättävää :P  4. paras kuva ikinä:D Baptiste, Marina, Joao, mie & Genelle
en yhtään ihmettele miks Annecya sanotaa pikku Venetsiaks... siellä oli äääääälyttömän kaunista!

Vietin 24 tuntia entuudestaan tuntemattomien ihmisten kanssa ja sain 50 uutta parasta kaveria. En tiiä johtuuko se siitä, että ymmärretään toisiamme jotenkin eri tavalla kun ollaan kaikki "samassa tilanteessa" vai sattuko meille vaan näin hyvä tuuri et satutaan vaan oleen samanlaisia. Näistä ihmisistä tuli mulle yhessä päivässä kuin toinen perhe. Kaikkien kanssa en ehtiny puhuun niin paljon kun toisten, mutta kaikkia hirvee ikävä jo nyt. Onneks parin viikon päästä on seuraava tapaaminen!

1. Eikä tiedän niin ton tunteen kun muista vaihtareista tulee pikavauhtia kuin omia sisaruksia! <3 tee kaikkes että se ei jää pelkästään sinne ranskaan vaan pitäisitte yhteyttä vielä vaihtovuoden jälkeenkin:)