lauantai 5. lokakuuta 2013

Time flies when you're having fun


Moikkelis vaan taas kaikille, en oo vähään aikaan tänne mitään päivitelly sen rotariviikonlopun lisäks, enimmäkseen sen takia että ei oo tapahtunut mitään ihmeellistä. Arki rullailee eteenpäin samanlailla kuin ennenkin. 

Jo puolitoista kuukautta takana! En vaan voi uskoa kuinka nopeesti aika kuluu. Mutta tässä nyt kaikenlaista pientä ja suurempaa kuulumista Ranskan maalta. 



Voin alottaa säähehkutuksella, ihanaaaaaa kun aurinko teki comebackin yhen kylmän viikon jälkeen! Nyt ollaan saatu nauttia viimeset kolme viikkoa 25 asteen ilmoista, toivottavasti talvi ei tuu koskaan 

Koulussa kaikki on buenosti, vaihdoin viikko sitten international luokalle. Tai perjaatteessa vaihdoin vaan enkun ryhmää, internationaleilla on 6h viikossa enkkua ja 5h hissaa ja oon niissä aineissa niiden tunneilla, muuten saman vanhan porukan kanssa. Oon tosi tyytyväinen, että vaihdoin, noiden enkun tuntien taso on mulle paljon parempi, nykyään opinkin jotain! Porukka on kans tosi mukavaja ihan erilainen kun mun oma luokka, oon saanu paljon uusia kavereita :) 

Toinen mainitsemisen arvoinen asia koulusta on se, että yks päivä olin mun kavereiden teatteritunnilla ihan muuten vaan ja loppujen lopuks päädyin näytteleen ja lausuun jotain vanhaa kreikkalaista näytelmää muun ryhmän eessä ranskaksi. Aluks olin ihan voi ei, mut jälkeenpäin tuli kunnon voittajafiilis !



Musta on tullut kunnon teeholisti täällä. Taloissa on vaan yksinkertaset ikkunat, mikä tarkottaa, että sisällä on tosi kylmä! Tai ei ihan tosi kylmä mutta paljon kylmempi kun Suomessa. Niimpä mun vakiovarusteisiin himassa kuuluu aina villasukat ja teemuki.

leffailta pikkusiskon kanssa 

 Ja ruokaaaaaa! Pari viikkoa sitten päätin ilahduttaa mun hostperhettä kokkaamalla jotain suomalaista. Halusin tehdä jotain suomalaista ruokaa, joka on suhteellisen simppeliä. Arvoin lihapullien ja makaroonilaatikon välillä, mutta päädyin sitten makaroonilaatikkoon, koska kaikki täällä on jo syöny lihapullia Ikeassa. En tiiä onko makaroonilaatikkokaan ihan täysin suomalainen, mutta eipähän mun perhe ainakaan ollut siihen ennen törmännyt. 

hyvin maistui!! ps tiiän kyllä tässä kuvassa se on vielä raakaa mutta unohin napsasta kuvan kun se oli valmista


halleluuja
Viime viikon sunnuntaina olin Annecyssa Célestinen ja sen kaverin Léan kanssa, kun tytöt halus päästä saamaan nimmarit joiltain laskettelupojilta :D Joten mikäs siinä, kierreltiin kaupungissa, syötiin patongit lounaaksi, käytiin expossa, saatiin nimmarit ja käytiin vielä kattomassa kolme tuntia pitkä viiden lasketteluelokuvan kooste. Yhdessä niistä oltiin muuten vähän aikaa Suomessa, tuli ihan isänmaallinen olo :D


leffojen tekijät oli kans ite paikalla esittelemässä pätkiään 
 oikeelta katottuna kolmantena eturivissä pipo päässä siellä meitsi 8)
Loppuun vielä pikku mainostus, kirjottelen täältä pikku juttuja yhteen nettilehteen ja tällä viikolla mun ensimmäinen juttu julkastiin ja oon niin superilonen siitä ! Se on mun eka ihka oikee julkasu ja hioin sitä päälle kaks viikkoo että sain siitä sopivan. Käykää tsekkaamassa, linkki löytyy tästä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti